Mitt utskick gick till skräpmappen, varför?

Det finns flera faktorer som kan skicka ditt email till din skräpmapp istället för direkt i din inkorg. Kontrollera följande för att förbättra leverans:

Innehåll


  • Undvik överanvändning av ”SPAM” -ord (Free !, spelrelaterade termer, för många utropstecken, STORA BOKSTÄVER i tid och otid)
  • Se till att din textversion matchar din HTML-version.

Bild-till-text-förhållande


  • Högst 40% av utskicket bör vara utgjort av bilder. Vi rekommenderar att du har flera, mindre bilder med tydliga, beskrivande alternativa texter. Detta kommer att hjälpa till genom att:
    • Förhindra att e-postmeddelandet flaggas som spam
    • Uppmuntra människor att visa bilder (vilket ger dig mer exakta rapporter)
    • Hjälper att ladda upp e-postmeddelanden
  • Minst 60% av utskicket bör vara utgjort av text
  • Bilder bör ej rör varandra/sitta ihop
  • Minst 400 tecken i text enligt lagen om antispam måste alla e-postmeddelanden innehålla någon form av text (även om det är en enkel ”hej”).

Se till att du är känd som en legitim avsändare


  • Följ bästa praxis och använd en dubbel opt-in-process. Testa ditt formulär genom att anmäla dig till nyhetsbrevet och se vart det landar.
  • Se till att dina mottagare lägger till dig i deras vitlista eller adressbok.
  • Se till att dina mottagare klickar på ”Visa alltid bilder från den här avsändaren” – vilket låter e-posttjänsten veta att du är en betrodd avsändare.
  • Använd din egen domän
  • Bekräfta din e-postadress