Ett bekräftelsemail är ett mail som skickas ut till nya prenumeranter för att bekräfta att de vill finnas på din lista.
När du skapade ditt konto är ett bekräftelsemail inställt för att skickas till någon prenumerant som registrerar sig via ett formulär.
Det inkluderar:
- En begäran om att bekräfta prenumerationen
- Din listas standardnamn
- En bekräftelselänk som prenumeranter måste klicka på för att läggas till i din lista
- Ett automatiskt meddelande som förklarar vad som händer om de inte klickar på länken.
Viktigt: Prenumeranten kommer inte att läggas till i listan förrän de har klickat på länken.
E-postmeddelandet som är uppsatt på ditt konto ser ut så här:
Så länge det här bekräftelsemeddelandet förblir aktivt, förblir din lista i bekräftad status. Varför är detta viktigt?
Redigering av bekräftelsemail
Om du vill redigera det här e-postmeddelandet, gå till din kontaktlista och klicka på Manage Emails i vänstra menyn.
Under Subscription Confirmation Email ser du alternativet att förhandsgranska och redigera både HTML och textversioner.
Vad ska finnas i bekräftelsemailen?
- [CONFIRM_LINK] måste finnas i bekräftelsemeddelandet!
- Säg ”Tack”: När de klickar på länken bekräftar dina prenumeranter att de vill ha dina utskick i inkorgen.
- Påminn dem om vart de anmälde sig: Ange din webbadress, ditt företagsnamn och en kort beskrivning av vad du/ni gör
- Locka dem: Ge dem en kort (en-mening) beskrivning av det innehåll de kan förvänta sig att se från de e-postmeddelanden som du skickar dem
- Presentera dig själv igen: visa e-postmeddelandet som skickas och be om att läggas till i deras kontaktlista
- Berätta för dem hur ofta de kan förvänta sig att höra från dig: håll fast vid dina deadlines; om du har en väldigt kreativ vecka och du har utarbetat massor av bra e-postmeddelanden schemalägger dem så kommer dina prenumeranter att få dem i den utlovade frekvensen
- Försäkra dem: Påminna dem om att de kan avsluta prenumerationen när som helst
Obs! Bekräftelsemail kan inte redigeras i provkonton.