Opens:
Obs! Vi kan bara resultat baserat på antalet personer som visade bilderna (öppna) eller vem klickade på en länk i e-postmeddelandet (underförstått öppnat).
Antalet reala öppnade utskick kan vara högre än det som rapporterats eftersom:
- De flesta e-postklienter visar inte bilder om inte avsändaren är en ”betrodd avsändare” eller användaren klickar på länken för att display images.
- Du kan ha en stor del av mottagare av text-e-post (snarare än HTML) på din lista.
Öppet pris:
(Personer som visade bilder + Personer som klickade på en länk) ______________________________________________________________ Totalt antal personer du skickade din e-post till
Förväntat resultat: Mellan 15% – 40%
Variabler:
- Tillstånd: Skickar kampanjer om innehåll som dina prenumeranter aktivt har valt att ta emot.
- Förhållande till listan: Till exempel kommer en äldre, icke-bekräftad lista inte att uppnå lika mycket som en riktade kampanj.
- Få leverans: Internetleverantörer vet exakt hur många av deras användare som öppnar / klickar på / tar bort / ignorerar dina e-postmeddelanden. Om du skickar till en aktiv lista över personer som är engagerade i innehållet du skickar, bygger du ett gott rykte.
- Frekvens: Skicka regelbundet, detta ska du också kommunicera ut till dina prenumeranter (meddela dem hur ofta du tänker göra utskick och håll dig sen till den planen).
- Ämne: Tydliga ämnen ger högre öppningsfrekvens.
- Alternativa vyer: Sätt länken [SHOWEMAIL] (”Öppna i en webbläsare”) i rubriken på ditt utskick
- Mångfald: Många länkar (eftersom, som tidigare nämnts, länkar som klickas betraktas som ”underförstådda öppningar”) och många små bilder.
- Uppmuntra människor att visa bilder längst upp i ditt mail: En snabb mening som: ”Visas inte bilderna? Saknar du bilder i våra utskick! ”Eller” Upplev detta utskick fullt ut: visa bilderna ”kan få dina prenumeranter att visa bilderna – vilket ger dig mer exakta resultat.
Din klickfrekvens
Obs! Din e-post ska vara tydligt och kortfattad. Människor har ett 15-20 sekunders uppmärksamhetsspann när de läser e-postmeddelanden. Se till att du alltid har många länkar som länkar till mer information.
Klicka på Rate:
Personer som klickade på en länk / Antal unika öppnar
Förväntade resultat: Mellan 3% – 10%
Variabler:
- Syftet med utskicket: Om du bara önskar ”Trevlig semester” får du kanske inte så många klick
- Intressen: Om folk inte bryr sig, klickar de inte för att få mer information, så håll dina kampanjer så riktade som möjligt.
- Placeringen av länken: Om den är gömd i sidfoten till ditt e-postmeddelande, kommer inte många att se den.
- Mängden information i e-postmeddelandet: Om utskicket är långt blir läsarna fort ointresserade och de vill inte läsa ännu mer under ”Läs mer”