Det finns flera faktorer som kan skicka ditt email till din skräpmapp istället för direkt i din inkorg. Kontrollera följande för att förbättra leverans:
Innehåll
- Undvik överanvändning av ”SPAM” -ord (Free !, spelrelaterade termer, för många utropstecken, STORA BOKSTÄVER i tid och otid)
- Se till att din textversion matchar din HTML-version.
Bild-till-text-förhållande
- Högst 40% av utskicket bör vara utgjort av bilder. Vi rekommenderar att du har flera, mindre bilder med tydliga, beskrivande alternativa texter. Detta kommer att hjälpa till genom att:
- Förhindra att e-postmeddelandet flaggas som spam
- Uppmuntra människor att visa bilder (vilket ger dig mer exakta rapporter)
- Hjälper att ladda upp e-postmeddelanden
- Minst 60% av utskicket bör vara utgjort av text
- Bilder bör ej rör varandra/sitta ihop
- Minst 400 tecken i text enligt lagen om antispam måste alla e-postmeddelanden innehålla någon form av text (även om det är en enkel ”hej”).
Se till att du är känd som en legitim avsändare
- Följ bästa praxis och använd en dubbel opt-in-process. Testa ditt formulär genom att anmäla dig till nyhetsbrevet och se vart det landar.
- Se till att dina mottagare lägger till dig i deras vitlista eller adressbok.
- Se till att dina mottagare klickar på ”Visa alltid bilder från den här avsändaren” – vilket låter e-posttjänsten veta att du är en betrodd avsändare.
- Använd din egen domän
- Bekräfta din e-postadress