Hur utvärderar jag mitt utskick?

I ditt konto kan du hålla koll på HTML och vanliga textklick (vem som klick på vad och hur många gånger, öppningsfrekvens, studsar och spamklagomål.

Bounces och spam klagomål övervakas som standard.

Spårning av klick och öppningsfrekvens är aktiverat som standard när din kampanj skapas, men du har möjlighet att slå på och av med ett enda klick.

Så här inaktiverar du spårning:

När du skapar en kampanj/utskick  under Campaign Details hittar du ett område längst ner på sidan med etiketten Advanced Options. Här har du möjlighet att inaktivera HTML-klick, vanliga textklick och öppningsfrekvens.

Du kan även följa din kampanj med Custom Tracking Tool eller med Google Analytics. Om du vill spåra med Google Analytics väljer du det enkelt från rullgardinsmenyn. (Om det inte finns tillgängligt, kontakta support). UTM-parametrar till varje länk i kampanjen läggs till, så att du kan spåra klick på din webbplats som härrör från din kampanj.