Titta på rapporterna

Kampanjstatistik mäter hur dina kampanjer fungerar. Tänk på att det också är viktigt att mäta effekten på de verkliga målen.

Kommer e-postmeddelandena också att resultera i önskad slutåtgärd, till exempel försäljning, nedladdningar eller händelseregistreringar?

Vad du kan mäta


Kontaktlista Evolution

Vad du kan spåra:

  • Hur många personer registrerade sig:

  • Hur många aktiva kontakter har du:

  • Hur många har avprenumererat sig:

  • Hur många adresser har du som inte fungerar längre:


Förstå resultatet:

Rapporter om din kontaktlista identifierar var uppmärksamhet är mest nödvändig för att hålla kontaktlistan växande.

Kampanjrapporter

Vad du kan spåra:

  • Hur många e-postmeddelanden skickades ut?
  • Hur många ”öppnades”?
  • Hur många klickades på? Vilka länkar? Och vem klickade på dem?

Detta ger insikt om de e-postmetoder, innehåll eller erbjudanden som fungerar bäst.

Till exempel, att veta vem som klickade på vilka länkar som identifierar de prenumeranter som är intresserade av speciellt produkter, tjänster eller information. Du kan då skapa specifika kampanjer och rikta in dig mot varje intressegrupp.