Ser bra ut

Ett bra designat utskick innehåller en blandning av text och bilder, med viktiga rubriker, länkar och information i textform.

Överst


  • Logga: ska vara klickbar och länka tillbaka till din webbplats.
  • Korta meningar: Vad står det i utskicket för att uppmana till att visa bilder.
  • Länk för att öppna utskicket i en webbläsare: [SHOWEMAIL]

Huvudinnehåll


  • Beskrivande titel
  • Textning (om det behövs)
  • Kort stycke, text eller punkter med huvudfunktioner: inte mer än några meningar; utskicket ska omdirigera till en målsida där mer omfattande information kan hittas.
  • Uppmaning: en bild, knapp eller text med en länk som uppmuntrar människor att gå till en målsida eller en fysisk handling (som att ringa eller besöka dig)
  • Många små bilder: Idealiskt om de är klickbara; alla bör ha alternativ (”alt”) text.

Sekundärt meddelande


  • Ytterligare erbjudanden och information: Bör följa den grundläggande innehållsstrukturen för primärmeddelandet. Kan delas med en horisontell linje för visuell överklagning.

Sidfot:


  • Din fysiska adress ska finns med
  • Länk för att kunna avsluta prenumerationen [UNSUBSCRIBE]

Rekommenderat innehåll:


  • Verktygsfält för Social Media
  • En mening som påminner människor vart de registrerade sig
  • En påminnelse om att visa bilderna
  • Många länkar till olika platser
  • Delta i konversationer genom att ställa frågor
  • Om du har information som förnamn, personifiera innehållet.