Ett bra designat utskick innehåller en blandning av text och bilder, med viktiga rubriker, länkar och information i textform.
Överst
- Logga: ska vara klickbar och länka tillbaka till din webbplats.
- Korta meningar: Vad står det i utskicket för att uppmana till att visa bilder.
- Länk för att öppna utskicket i en webbläsare: [SHOWEMAIL]
Huvudinnehåll
- Beskrivande titel
- Textning (om det behövs)
- Kort stycke, text eller punkter med huvudfunktioner: inte mer än några meningar; utskicket ska omdirigera till en målsida där mer omfattande information kan hittas.
- Uppmaning: en bild, knapp eller text med en länk som uppmuntrar människor att gå till en målsida eller en fysisk handling (som att ringa eller besöka dig)
- Många små bilder: Idealiskt om de är klickbara; alla bör ha alternativ (”alt”) text.
Sekundärt meddelande
- Ytterligare erbjudanden och information: Bör följa den grundläggande innehållsstrukturen för primärmeddelandet. Kan delas med en horisontell linje för visuell överklagning.
Sidfot:
- Din fysiska adress ska finns med
- Länk för att kunna avsluta prenumerationen [UNSUBSCRIBE]
Rekommenderat innehåll:
- Verktygsfält för Social Media
- En mening som påminner människor vart de registrerade sig
- En påminnelse om att visa bilderna
- Många länkar till olika platser
- Delta i konversationer genom att ställa frågor
- Om du har information som förnamn, personifiera innehållet.