Eftersom e-postmarknadsföring innebär att skicka e-post till en adresslista, verkar det rimligt att använda vanlig e-postprogramvara eller ett webbmailkonto för att göra det.
Tyvärr uppfyller inte heller de särskilda behoven av att skicka marknadsföringsutskick till stora kontaktlistor.
Fördelar med utskickstjänst eller programvara
- Automatiserad hantering av kontaktlistor: webbformulär låter folk prenumerera och avsluta prenumerationen automatiskt. Ser till att aldrig mer skicka till inaktiva adresser automatiskt.
- Automatiserade e-postmeddelanden: E-postmeddelanden kan ställas in för automatisk distribution som svar på specifika kundhandlingar. Så en ny prenumerant får en bekräftelse eller ett välkomstmedelande inom några sekunder.
- Rapporter: Det hjälper genom att ge insikt om vad som kan användas för att anpassa och förbättra framtida meddelanden.
- E-postoptimering: Viktigaste är kanske de inbyggda funktionerna och funktionerna som gör e-postproduktionen enklare och mer effektiv marknadsföring. Funktioner, till exempel, att:
- Se till att e-postmeddelanden överensstämmer med rättsliga krav.
- Gör det enkelt att bygga och testa professionella e-postmeddelanden.
- Ge den rätta infrastrukturen som behövs för en snabb och framgångsrik leverans.
- Support segmentering och personalisering, baserad på kunddata och tidigare e-postsvar. Detta kan till och med utsträckas till att varje enskild prenumeranter får sitt eget skräddarsydda utskick efter deras behov och egenskaper.