Avsändare som använder ett ”noreply @” som från-adress ger intrycket att de inte bryr sig om feedback.
Email är ett tvåvägs kommunikationsmedel; att använda noreply @ kan hindra viktig återkoppling av kunder, speciellt om du inte uppger andra kontaktvägar i utskicket.
Hur ”noreply @” påverkar leverans
- Dessa utskick är mer benägna att flagga som SPAM.
- Använda en noreply @ adress har förknippats med att minska läsning/öppning av utskick, fler som avprenumererar och mer klagomål om Spam.
Steg att ta innan du slutar använda en ”noreply @”
- Bestäm vem/vilka utskicken kommer att skickas ifrån. Ditt varumärkes namn som en del av avsändarens namn är en bra idé, liksom att använda en mänsklig eller relevant avdelning
Exempel:
Jane, Ditt företag – jane@dindoman.se
Fakturering, Ditt företag – fakturering@dindoman.se
- Skicka ett mail som informerar dina kunder/prenumeranter om att du kommer att ändra din ”från” adress inom kort:
- Nämn vad den nya adressen kommer att vara
- Uppmuntra dem att lägga till det till sina säkra avsändare eller kontaktlista
- Nämn att du välkomnar feedback, kommentarer och … svar