Fortfarande relevant?

E-post har funnits sedan Internet gjorde sin debut på cd-skivor som skickades till dig. Då när telefonlinjer användes för att ansluta till World Wide Web.

Du kanske tror att e-post är lite gammaldags. Bara för gamla surkarter, eller för att skicka bilder till moster Lorraine.

Men en av de saker som är intressanta med e-post är att även i denna dag och ålder kommer folk att kolla upp sin inkorg flera gånger om dagen – delvis beroende på förekomsten av smartphones.

Det är ett bra sätt att nå dem när de vill höra från dig, för att de vill höra från dig.

Du kan också rikta in specifikt innehåll till vissa användare baserat på tidigare åtgärder som de tagit med avseende på e-postmeddelanden som du har skickat eller centrerad kring frågor du frågade dem och personifierar informationen som skickas till dem.

Den information du samlar ihop slutar inte där: Tack vare de detaljerade rapporterna du får kan du mäta vad dina kunder vill höra om och modellera dina sociala medier meddelanden för att reflektera den återkoppling du fick.

Med låga kostnader och flexibla planer behöver du inte vara stor för att göra nytta.

Så vad väntar du på? Kom igång!