Har du något att säga?

Det första steget att ta för att upptäcka om du är på rätt väg är att veta vad din destination är.

Det finns tre centrala aspekter av strategin bakom de meddelanden som du kommer att skapa:

  • Utgången du kan uppnå
  • Den tid du spenderar på den
  • Resurserna till ditt förfogande

Att träffa mitt i prick för ditt företag att nå balans kommer att bestämma den ultimata kvalitetsnivån av din strategi.

Så innan du skickar ut din första kampanj, fråga dig själv tre frågor för att bestämma vad grunden för ditt innehåll kommer att vara:

    • Vilken påverkan vill du att e-postmeddelandena ska ha?
    • Varför ska dina abonnenter öppna e-postmeddelandet?
    • Kan du leverera de löften du utlovar?


Vilken påverkan ska dina e-postmeddelandena ha?


Generera trafik till din webbplats: Att visa en artikel, ladda ner broschyrer eller till och med att köpa något.

Få dina kunder att göra en fysisk åtgärd: Besöka din butik, eller träffa dig på en mässa.

Bygga relationer: Dela historier eller din expertis; uppmuntra till dialog och samtal.

Varför ska dina abonnenter öppna e-postmeddelandet?


Vad är värdet: Får de rabatt om de öppnar e-postmeddelandet? Får de branschnyheter? Expertråd?

Uppfyller det deras förväntningar: Om du lovar ett månatligt nyhetsbrev, ska du inte över eller underleverera. Om de anmäler sig till nyheter om dina webinarer, fokusera inte då på en produkt som de aldrig har köpt.

Kan du leverera de löften du utlovar?


Pengar: Rabatter, kampanjer och speciella evenemang är kostsamma; har du pengarna som krävs?

Tid: Att skicka ett dagligt tips om att spara pengar kan vara mycket användbart för dina kunder, men har du tid att skicka en om dagen? Skulle ett per vecka vara tillräckligt?



Skapa realistiska mål och vara tydliga om dem överallt där du har en online närvaro – din webbplats, bekräftelse- och välkomst-meddelandet.