Se till att dina e-postmeddelanden anländer … och vid rätt tidpunkt

Alla hatar spam.

Dessutom blir inkorgar alltmer sofistikerade för att avgöra om något är viktigt, skräp eller spam.

Vissa kontroller utvärderar innehållet eller bristen på ett i e-post efter tecken på spam, men avsändarens rykte för e-postens källa spelar vanligtvis en större roll i analysen från ett internet leverantörs perspektiv.

Anseende är ett skäl till att tillstånd är så viktigt:

  • Använd ett double opt-in system: Endast intresserad registrerar sig för att ta emot dina e-postkampanjer
  • Se till att utskicken är relevanta: Var tydlig om vad du ska skicka när folk registrerar sig och håller fast vid det.

Tänk på att giltiga e-postadresser kan:

  • Stoppas automatiskt: Om du till exempel försöker lägga till ett rollbaserat konto (som admin@, help@, sales@) kommer dessa inte att laddas upp i din lista.
  • Gå dåligt: ​​Till exempel, om mottagaren avslutar sin e-postadress Dessa, e-postmeddelanden ”returneras till avsändare” som permanent olevererbart och adressen ska tas bort från kontaktlistan.

Professionella e-postmarknadsföringstjänster och verktyg tar bort sådana olevererbara adresser automatiskt. De tar också hand om tekniska krav som kan påverka avsändarens rykte.

Det är självklart viktigt att få levererade e-postmeddelanden, men det vet också när man faktiskt ska skicka ut dem.

Tyvärr finns det ingen allmän rekommendation. En bra fråga att fråga är när är dina läsare sannolikt att öppna och agera på utskicket? De flesta marknadsförare kombinerar en förståelse för deras specifika publik och e-postinnehåll med testning för att hitta svaret som fungerar bäst för deras situation.