En vacker bild

Att skicka ett mail med bara en stor, vacker bild är som att skicka en kärleksbrev i ett kalkylblad – det är olämpligt.

Ett e-postmeddelande är inte en tidningssida.

Men en bild är värt ett tusen ord … är det inte?


Här är det intryck du kommer att göra med alla som använder en e-postklient som vanligtvis stänger av bilder:

Om du har turen att nå inkorgen, det vill säga: en stor bild utan text är en spammarfavorit. Om en stor bild är allt du skickar kan du bli flaggad som sådan, vilket orsakar att Internet-leverantörer blockerar dig eller att din e-post hamnar i din prenumerants Skräpmapp.

Vad som ska göras


Du har några få värdefulla sekunder för att göra ett intryck. Du har turen att folk har öppnat e-posten, se till att dina prenumeranter får något som är värd att öppna:

  • Använd en 60-40 text till bildförhållande. Har alltid text, och det borde vara mer än texten vid Unsubscribe. Din e-post ska vara intressant även utan några bilder.
  • Dina bilder ska inte vara större än 600 px.
  • Dina bilder ska vara klickbara.
  • Alla dina bilder bör inte röra varandra (sitta ihop).
  • Använd tydliga ”Alt” -namn på bilderna. Ingenting är sämre än en stor blank kvadrat … förutom en stor blank kvadrat med en liten ”bild 1” alternativ text. Ge en antydan om vilka människor som saknas och uppmuntra dem på toppen av e-postmeddelandet för att visa bilder för att få en bättre upplevelse.
  • Lägg till textlänkar. Detta ger prenumeranter som inte har visat bilderna en resurs för information och kan skapa intresse för din e-post.

Vad är en ”öppnad e-post” ändå?


Statistiken för Öppnade kampanjer beräknas på bilder som visas och länkar som klickas på.

Genom att få människor att visa bilderna eller klicka på länkarna får du en bättre bild av den verkliga effekten av dina kampanjer.