Intresserad av att anmäla dig?

Människor söker inte aktivt e-postlistor för att gå med. De måste presenteras med en möjlighet och en anledning att anmäla sig.

Vart kan du be folk att registrera sig


Möjligheten uppstår varje gång någon interagerar med din verksamhet. Det mest uppenbara exemplet är när de besöker din webbplats. De bästa resultaten kommer när du lägger ett formulär som detta (eller en länk till det) framträdande på varje sida på din webbplats.

Andra tillfällen inkluderar:

  • Dina sociala medier
    • Tips om nästa ämne i ditt nyhetsbrev
    • Skicka länkar till din anmälningsblankett
  • Webinars
    • När de registrerar sig
    • I slutet av webbseminariet ska man bli informerad om framtida liknande händelser
  • Tävlingar
  • Din blogg

Du bör också överväga naturliga vänteperioder som optimala platser för att få folk att registrera sig:

  • Ha en pappersblankett eller surfplatta redo vid event, utställningar och liknande för att samla adresser.
  • Vid registrering om du är värd för ett event
  • Mässmonter
  • Fråga under kundservicesamtal.
  • Inkludera länken till formuläret på fakturor och kvitton och i de signaturer som bifogas personalens e-post

Fördelarna


Så vad är värdet för människor att registrera sig? Samtidigt som man ger människor möjlighet att prenumerera, så är det viktigt att man säljer fördelarna med att göra det.

Skälen att anmäla sig till ett nyhetsbrev kan vara:

  • Tips om nästa ämne i ditt nyhetsbrev på din hemsida och sociala medier
  • Incitament
  • Content, som en ebook
  • En kampanj eller kupongkod
  • Information om en exklusiv händelse
  • Ett tydligt listnamn. De flesta kommer inte att registrera sig för ”Vårt nyhetsbrev”, men de kommer att anmäla sig till ”Exklusiva erbjudanden och rabatter” eller ”Frisyrer och tricks”.

Oavsett vad du gör för att få folk på din lista, var alltid tydlig och ärlig. Att vara det kommer att säkerställa ett bestående förhållande både via e-post och personligen.