1. Skapa din kontaktlista

Innan du skickar din första kampanj måste du ha minst en aktiv lista med minst en giltig prenumerant.

En kontaktlista har skapats åt dig när ditt konto skapades och innehåller din e-postadress som den första prenumeranten.

Gå till fliken Contact Lists, där ser du antalet aktiva listor, prenumeranter, antalet skickade e-postmeddelanden och statistik.

Vi rekommenderar att du använder en huvudlista för alla dina kontakter. Du kan senare skapa grupper inom den här listan.

Lägg till mottagare


  • Klicka på listan namn.
  • Klicka på Add contacts i vänstra menyn.
  • Du kommer att bli ombedd att bekräfta att du har tillåtelse från mottagaren att lägga till dem i din lista.

Nu kan du antingen:

Ladda upp en .CSV, Komma-avgränsad (Vad är en CSV?)
Om du har en befintlig lista är detta det snabbaste och enklaste alternativet.

Ange kontakter en i taget

Om du bara behöver lägga till några nya prenumeranter

Kom ihåg: Du kan bara skicka till en person, inte en grupp (e-postmeddelanden skickas till ”anna.ek @”, men skickas inte till ”sales @ …” eller ”ekonomi @ …”)

Förresten: Hur gammal är din lista? Om du inte har pratat med dina ”kontakter” via e-post under de senaste 6 månaderna, rekommenderar vi att du startar en återbekräftelsekampanj för att undvika alla slags komplikationer – t.ex. avslutade e-postkonton eller flaggning som Spam av dina kunder.

Få nya abonnenter:


Från din webbplats

  • Öppna listan genom att gå till fliken Contact lists och klicka på önskad lista.
  • Klicka på Manage forms i menyn till vänster.
  • Du kommer att ha möjlighet att antingen ta HTML-koden för att lägga in på din webbplats, eller använd en direktlänk till formuläret.
    HTML-kod kommer att ge dig koden för att bädda in koden på din webbplats. Skräddarsy gärna ditt formulär
    Direktlänk kommer att ge dig direktlänk till formuläret

Obs! Om du har några personliga fält på din lista läggs de till formuläret.

Viktigt: Ett Bekräftelsemail är förinställt att skickas automatiskt, följt av ett Välkomstbrev när de har bekräftat sin e-postadress. Du kan skräddarsy även Välkomst- och Bekräftelsemailet.

På evenemang och tävlingar

Se till att du har ett i pappersform eller en läsplatta så att folk kan fylla i sin information. Använd ett bekräftelsemail för att se till att adressen är giltig.