- Vissa default fält skapas automatiskt med alla listor och kan inte redigeras eller raderas, till exempel:
Kontakt ID - E-postadress
- Prenumerationsdatum
Lägg till ett anpassat fält i din kontaktlista
- Öppna listan som du vill använda
- Klicka på Manage List Structure på vänstra menyn. Du kommer att se standardfält som redan är tillgängliga (Kontakt ID, Email, Registreringsdatum) som automatiskt skapas genom att ta in informationen när du registrerade dig för ditt konto. Dessa kan inte tas bort eller redigeras, eftersom de används av systemet för att spåra abonnentinformation.
- För att skapa ett nytt fält, klicka på Add A New Field
- Anpassade fält kan inte ha skiljetecken, specialtecken eller mellanslag.
- Beroende på fälttyp kan du namnge och välja en fälttyp:
- Text– Namn och annan textinformation (Fältnamn och Innehåll i fältet får inte överstiga 255 tecken, inklusive mellanslag)
- Nummer– Telefonnummer, ålder mm
- Datum– Födelsedag, årsdag mm
Använda ett anpassat fält i en kampanj
När ditt anpassade fält har skapats kan det användas som personligt innehåll i din kampanj. Detta kan inkluderas i antingen ämnesraden eller innehållet.
Om du vill lägga till personliga fält i din kampanj kan du antingen skriva dem manuellt eller använda rullgardinsmenyn i redigeraren.
Kom ihåg: Om du lägger till taggen manuellt, kom ihåg att taggen måste matcha fältnamnet exakt.
skulle bli:
Du kan också använda taggen [email], som tar mottagarens e-postadress och lägger in den i kampanjen:
skulle bli:
Obs! Kontrollera att dina fält innehåller data annars kommer själva taggen att visas. * Test i förhandsgranskning (De 20 första kontakterna i din lista visas) * Test genom att skicka ett mail till dig själv
Du kan också använda fallback-fält om ingen data finns tillgänglig.
För avancerade användare
Du kan också arbeta med våra default merge tags, tillgängliga via rullgardinsmenyn Item i redigeraren.