Här har vi samlat alla bildspel där vi presenterar några av mailRelates alla funktioner.
Det kommer successivt fyllas på med fler.
Skapa nyhetsbrev och gör ett utskick på några minuter
-
-
- Klicka på fliken Campaigns > CREATE A CAMPAIGN och välj vilken kampanj/utskick du vill göra.
- Namnge kampanjen (internt namn) > välj till vilken kontaktlista du vill skicka > Next step.
- Ge kampanjen det namn som kommer synas för mottagaren. Ange från-namn, från-adress och svarsadress om annan än från-adressen > Next step.
-
-
- Välj om du vill använda en av dina importerade mallar,
- eller en av de mallar som redan finns.
-
- Det finns mängder med färdiga mallar att välja bland.
-
- Importera en bild till ditt bildbibliotek.
- Infoga bilden till ditt nyhetsbrev.
-
- Lägg till t ex text- bildblock. Här ser du även andra block, sociala medier och karta mm
-
- Text lägger du till och redigerar, precis som i en vanlig ordbehandlare i rutan till vänster.
-
- Länka en text till en hemsida,
- Länka en e-postadress till ett e-postprogram
-
- Ta bort eller flytta avsnitt med text och bild i mallen.
-
- Gör utskicket personligt med en hälsningsfras och mottagarens förnamn.
- Förhandsgranska medan du jobbar, klicka på Preview högst upp i det högra hörnet.
-
- Gör en textversion av utskicket till de som inte kan ta emot HTML-formaterad e-post.
- Skickas det till ett ärendehanteringssystem, är detta vanligt.
Automatisk hantering av prenumeranter
-
- Importera en adresslista eller manuellt en i taget.
-
- Exportera enbart den information som du vill ha.
- Aktiva prenumeranter eller de som valt att avsluta, samt de fält som är intressanta mm.
-
- Du kan göra en export på alla eller enbart välja en eller flera listor.
- Vill du t ex enbart exportera de som bor i Göteborg, väljer du ut dem med ett filter.
-
- Skapa olika listor för olika sorts utskick.
- Skapa t ex en lista för viktig information till din kunder och en annan för erbjudanden.
- En prenumerant kan vara medlem på flera listor.
-
- Med filter kan du segmentera en utskickslista.
- Du kan t ex välja ut de som nyligen blivit prenumeranter.
-
- Klicka på Fields för att skapa egna fält som du kan använda i dina formulär.
- Enkla fält eller flera varianter av valmöjligheter.
-
- Social Networking Bar läggs till högst upp på alla utskick när de skickas.
- Detta gör det enkelt för dina prenumeranter att dela, gilla, re-tweeta det.
Skicka säkra och problemfria utskick
-
- Fyll i den e-postadress som utskicket ska komma ifrån.
- Följt med din postadress.
- Fyll i en svarsadress för e-postmeddelandet.
-
- Välj vilken lista du ska skicka till. Du kan välja flera.
- Använd ett filter för att enbart skicka till vissa adresser i en lista.
-
- Skriv in text för utskickets ämnesrad.
- Välj att spåra vilka länkar som har besökts eller använd Google Analytics.
- Välj Social Bar så mottagaren kan dela med sig, gilla och re-tweeta utskicket.
-
- Gör ett direkt testutskick till dig själv.
- Gör utskicket nu med en gång.
- Schemalägg det till senare.
Gör uppföljning och se vad dina utskick kan leda till
-
- Information om hur utskicket mottagits.
- Vem som har öppnat det och vilka länkar som har klickats.
- Information om hur utskicket mottagits.
-
- Diagram över leverans och uppgifter på antal öppnade utskick.
- Uppgifter på hur många som har öppnat utskicket från Sociala Nätverk.
- Hur många som har klickat på länkar i utskicket.
-
- Detaljerad leveransrapport med studsar och slutgiltig leveransstatus.
-
- Se vilka e-postadresser som inte fått utskicket och varför.
- Exportera adresserna.
-
- Diagram över hur många som har öppnat utskicket.
- Hur många gånger utskicket har öppnats och hur många som är unika mottagare.
- Se hur många som har öppnat utskicket från Facebook, Twitter och LinkedIn.
-
- En lista över vilka som har öppnat utskicket och när, samt hur många gånger.
- Exportera en lista över de adresser som har öppnat utskicket.
- Skapa en ny lista med de adresser som har öppnat utskicket.
-
- Se hur många klick som har gjorts, hur många av dem som är unika.
- Se vilka länkar som har klickats, hur ofta och av vem.
- Exportera en lista över de e-postadresser som har klickat på länkar.
-
- Se hur många som har tittat på videoklippet och när.