Archive | Support

Ser bra ut

Ett bra designat utskick innehåller en blandning av text och bilder, med viktiga rubriker, länkar och information i textform.

Överst


  • Logga: ska vara klickbar och länka tillbaka till din webbplats.
  • Korta meningar: Vad står det i utskicket för att uppmana till att visa bilder.
  • Länk för att öppna utskicket i en webbläsare: [SHOWEMAIL]

Huvudinnehåll


  • Beskrivande titel
  • Textning (om det behövs)
  • Kort stycke, text eller punkter med huvudfunktioner: inte mer än några meningar; utskicket ska omdirigera till en målsida där mer omfattande information kan hittas.
  • Uppmaning: en bild, knapp eller text med en länk som uppmuntrar människor att gå till en målsida eller en fysisk handling (som att ringa eller besöka dig)
  • Många små bilder: Idealiskt om de är klickbara; alla bör ha alternativ (”alt”) text.

Sekundärt meddelande


  • Ytterligare erbjudanden och information: Bör följa den grundläggande innehållsstrukturen för primärmeddelandet. Kan delas med en horisontell linje för visuell överklagning.

Sidfot:


  • Din fysiska adress ska finns med
  • Länk för att kunna avsluta prenumerationen [UNSUBSCRIBE]

Rekommenderat innehåll:


  • Verktygsfält för Social Media
  • En mening som påminner människor vart de registrerade sig
  • En påminnelse om att visa bilderna
  • Många länkar till olika platser
  • Delta i konversationer genom att ställa frågor
  • Om du har information som förnamn, personifiera innehållet.
0

Titta på rapporterna

Kampanjstatistik mäter hur dina kampanjer fungerar. Tänk på att det också är viktigt att mäta effekten på de verkliga målen.

Kommer e-postmeddelandena också att resultera i önskad slutåtgärd, till exempel försäljning, nedladdningar eller händelseregistreringar?

Vad du kan mäta


Kontaktlista Evolution

Vad du kan spåra:

  • Hur många personer registrerade sig:

  • Hur många aktiva kontakter har du:

  • Hur många har avprenumererat sig:

  • Hur många adresser har du som inte fungerar längre:


Förstå resultatet:

Rapporter om din kontaktlista identifierar var uppmärksamhet är mest nödvändig för att hålla kontaktlistan växande.

Kampanjrapporter

Vad du kan spåra:

  • Hur många e-postmeddelanden skickades ut?
  • Hur många ”öppnades”?
  • Hur många klickades på? Vilka länkar? Och vem klickade på dem?

Detta ger insikt om de e-postmetoder, innehåll eller erbjudanden som fungerar bäst.

Till exempel, att veta vem som klickade på vilka länkar som identifierar de prenumeranter som är intresserade av speciellt produkter, tjänster eller information. Du kan då skapa specifika kampanjer och rikta in dig mot varje intressegrupp.

0

Är inte alla E-post ”Email Marketing”?

Eftersom e-postmarknadsföring innebär att skicka e-post till en adresslista, verkar det rimligt att använda vanlig e-postprogramvara eller ett webbmailkonto för att göra det.

Tyvärr uppfyller inte heller de särskilda behoven av att skicka marknadsföringsutskick till stora kontaktlistor.

Fördelar med utskickstjänst eller programvara


  • Automatiserad hantering av kontaktlistor: webbformulär låter folk prenumerera och avsluta prenumerationen automatiskt. Ser till att aldrig mer skicka till inaktiva adresser automatiskt.
  • Automatiserade e-postmeddelanden: E-postmeddelanden kan ställas in för automatisk distribution som svar på specifika kundhandlingar. Så en ny prenumerant får en bekräftelse eller ett välkomstmedelande inom några sekunder.
  • Rapporter: Det hjälper genom att ge insikt om vad som kan användas för att anpassa och förbättra framtida meddelanden.
  • E-postoptimering: Viktigaste är kanske de inbyggda funktionerna och funktionerna som gör e-postproduktionen enklare och mer effektiv marknadsföring. Funktioner, till exempel, att:
    • Se till att e-postmeddelanden överensstämmer med rättsliga krav.
    • Gör det enkelt att bygga och testa professionella e-postmeddelanden.
    • Ge den rätta infrastrukturen som behövs för en snabb och framgångsrik leverans.
    • Support segmentering och personalisering, baserad på kunddata och tidigare e-postsvar. Detta kan till och med utsträckas till att varje enskild prenumeranter får sitt eget skräddarsydda utskick efter deras behov och egenskaper.
0

Har du något att säga?

Det första steget att ta för att upptäcka om du är på rätt väg är att veta vad din destination är.

Det finns tre centrala aspekter av strategin bakom de meddelanden som du kommer att skapa:

  • Utgången du kan uppnå
  • Den tid du spenderar på den
  • Resurserna till ditt förfogande

Att träffa mitt i prick för ditt företag att nå balans kommer att bestämma den ultimata kvalitetsnivån av din strategi.

Så innan du skickar ut din första kampanj, fråga dig själv tre frågor för att bestämma vad grunden för ditt innehåll kommer att vara:

    • Vilken påverkan vill du att e-postmeddelandena ska ha?
    • Varför ska dina abonnenter öppna e-postmeddelandet?
    • Kan du leverera de löften du utlovar?


Vilken påverkan ska dina e-postmeddelandena ha?


Generera trafik till din webbplats: Att visa en artikel, ladda ner broschyrer eller till och med att köpa något.

Få dina kunder att göra en fysisk åtgärd: Besöka din butik, eller träffa dig på en mässa.

Bygga relationer: Dela historier eller din expertis; uppmuntra till dialog och samtal.

Varför ska dina abonnenter öppna e-postmeddelandet?


Vad är värdet: Får de rabatt om de öppnar e-postmeddelandet? Får de branschnyheter? Expertråd?

Uppfyller det deras förväntningar: Om du lovar ett månatligt nyhetsbrev, ska du inte över eller underleverera. Om de anmäler sig till nyheter om dina webinarer, fokusera inte då på en produkt som de aldrig har köpt.

Kan du leverera de löften du utlovar?


Pengar: Rabatter, kampanjer och speciella evenemang är kostsamma; har du pengarna som krävs?

Tid: Att skicka ett dagligt tips om att spara pengar kan vara mycket användbart för dina kunder, men har du tid att skicka en om dagen? Skulle ett per vecka vara tillräckligt?



Skapa realistiska mål och vara tydliga om dem överallt där du har en online närvaro – din webbplats, bekräftelse- och välkomst-meddelandet.

0

Se till att dina e-postmeddelanden anländer … och vid rätt tidpunkt

Alla hatar spam.

Dessutom blir inkorgar alltmer sofistikerade för att avgöra om något är viktigt, skräp eller spam.

Vissa kontroller utvärderar innehållet eller bristen på ett i e-post efter tecken på spam, men avsändarens rykte för e-postens källa spelar vanligtvis en större roll i analysen från ett internet leverantörs perspektiv.

Anseende är ett skäl till att tillstånd är så viktigt:

  • Använd ett double opt-in system: Endast intresserad registrerar sig för att ta emot dina e-postkampanjer
  • Se till att utskicken är relevanta: Var tydlig om vad du ska skicka när folk registrerar sig och håller fast vid det.

Tänk på att giltiga e-postadresser kan:

  • Stoppas automatiskt: Om du till exempel försöker lägga till ett rollbaserat konto (som admin@, help@, sales@) kommer dessa inte att laddas upp i din lista.
  • Gå dåligt: ​​Till exempel, om mottagaren avslutar sin e-postadress Dessa, e-postmeddelanden ”returneras till avsändare” som permanent olevererbart och adressen ska tas bort från kontaktlistan.

Professionella e-postmarknadsföringstjänster och verktyg tar bort sådana olevererbara adresser automatiskt. De tar också hand om tekniska krav som kan påverka avsändarens rykte.

Det är självklart viktigt att få levererade e-postmeddelanden, men det vet också när man faktiskt ska skicka ut dem.

Tyvärr finns det ingen allmän rekommendation. En bra fråga att fråga är när är dina läsare sannolikt att öppna och agera på utskicket? De flesta marknadsförare kombinerar en förståelse för deras specifika publik och e-postinnehåll med testning för att hitta svaret som fungerar bäst för deras situation.

0

Har du något emot?

Kan du föreställa dig hur det skulle vara om någon skickade ett mail till dig om något som inte längre intresserar dig? Eller värre, något du aldrig anmält dig för?

Du kanske frågar snällt att bli borttagen första gången. Via e-post, om det inte fanns någon Unsubscribe länk.

Du markerar e-postmeddelanden som skräppost efter det andra, eller om du är generös tredje gången.

Om det fortsätter kommer du förmodligen inte ens att öppna meddelandet.

Men om det händer för ofta kan du bli riktigt arg. Och du kan ”hämnas” genom att ha med det företaget så lite som möjligt.

Och som avsändare vill du inte att det händer med dig.

Så innan du börjar skriva utkastet för ditt första utskick, fråga dem om deras tillstånd att skicka dem e-post och nyhetsbrev. Om du gör det spammar du inte dem:

Du ger dem en tjänst som de bad om.

Tillstånd är inte svårt att få. Se till att du har en anmälningsblankett på din hemsida eller ge en länk på dina sociala mediasidor. Du kan till och med be folk att skicka ett mail med ett ämne som säger: ”Sign me up.”

Du kan också få ut det mesta av naturliga väntetider, som när folk betalar vid kassan. Ha en pappersblankett eller en surfplatta där folk kan registrera sig snabbt. Skicka dem ett bekräftelsemail, och du är klar!

0

Intresserad av att anmäla dig?

Människor söker inte aktivt e-postlistor för att gå med. De måste presenteras med en möjlighet och en anledning att anmäla sig.

Vart kan du be folk att registrera sig


Möjligheten uppstår varje gång någon interagerar med din verksamhet. Det mest uppenbara exemplet är när de besöker din webbplats. De bästa resultaten kommer när du lägger ett formulär som detta (eller en länk till det) framträdande på varje sida på din webbplats.

Andra tillfällen inkluderar:

  • Dina sociala medier
    • Tips om nästa ämne i ditt nyhetsbrev
    • Skicka länkar till din anmälningsblankett
  • Webinars
    • När de registrerar sig
    • I slutet av webbseminariet ska man bli informerad om framtida liknande händelser
  • Tävlingar
  • Din blogg

Du bör också överväga naturliga vänteperioder som optimala platser för att få folk att registrera sig:

  • Ha en pappersblankett eller surfplatta redo vid event, utställningar och liknande för att samla adresser.
  • Vid registrering om du är värd för ett event
  • Mässmonter
  • Fråga under kundservicesamtal.
  • Inkludera länken till formuläret på fakturor och kvitton och i de signaturer som bifogas personalens e-post

Fördelarna


Så vad är värdet för människor att registrera sig? Samtidigt som man ger människor möjlighet att prenumerera, så är det viktigt att man säljer fördelarna med att göra det.

Skälen att anmäla sig till ett nyhetsbrev kan vara:

  • Tips om nästa ämne i ditt nyhetsbrev på din hemsida och sociala medier
  • Incitament
  • Content, som en ebook
  • En kampanj eller kupongkod
  • Information om en exklusiv händelse
  • Ett tydligt listnamn. De flesta kommer inte att registrera sig för ”Vårt nyhetsbrev”, men de kommer att anmäla sig till ”Exklusiva erbjudanden och rabatter” eller ”Frisyrer och tricks”.

Oavsett vad du gör för att få folk på din lista, var alltid tydlig och ärlig. Att vara det kommer att säkerställa ett bestående förhållande både via e-post och personligen.

0

Och … Sätt igång!

Du spenderade förmodligen mindre tid på att skumma genom det senaste e-postmeddelandet du öppnade än att titta på en tv-reklam.

Faktum är att du förmodligen kunde läsa två e-postmeddelanden under den tid det tog för den ena tv-annonsen.

Det är därför framgångsrika kampanjer gör det enkelt att hitta och förstå informationen (eller kampanjerbjudandet) de innehåller.

Fem taktik är särskilt användbara här: starka rubriker, korta punkter, formatering och korta punkter och en tydlig uppmaning till handling.

Starka rubriker


Varför: De lockar uppmärksamhet och ökar intresse. De ger också innehållet en tydlig struktur.

Tips: PUSS! Håll det enkelt och kortfattat.

Punktlist


Varför: De bryter upp textblock, vilket gör e-posten lätt och snabb att läsa.

Tips:

  • Nämn nyckelfunktioner
  • Lista fördelar
  • Uppge fördelarna i informationen
Använd en 3×4-regel: antingen 3 poäng på fyra ord vardera, eller 4 poäng med 3 ord vardera

Formatering


Varför: Ord markerade med fetstil eller kursiv ger förankringspunkter till läsaren och riktar in sig på den viktigaste informationen.

Tips: Undvik att understryka, eftersom det oftast är kopplat till länkar.

Korta stycken


Varför: Uppdelar information i mindre stycken.

Tips: Använd korta sammanfattningar, aptitretare och frågor och svar format i e-postmeddelandet för att öka dina läsares aptit.

Klar uppmaning till handling


Varför: Länkar till mer detaljerad information som finns på din webbplats, din Facebook-sida, en Bildspels-presentation eller video.

Tips:

  • Håll åtgärd till handlingar intill relevant text och bilder, så att folk enkelt kan se dem.
  • Ge folk en anledning att göra den önskade åtgärden. Ord som Köp nu eller Upptäck svaret fungerar normalt bättre än bara Klicka här, Läs mer eller Länk.
  • Testa alternativa CTA (Call to action). Olika ord, färger, länkknappsformer, storlekar och positioner kan alla påverka svaret från läsarna.
0

En vacker bild

Att skicka ett mail med bara en stor, vacker bild är som att skicka en kärleksbrev i ett kalkylblad – det är olämpligt.

Ett e-postmeddelande är inte en tidningssida.

Men en bild är värt ett tusen ord … är det inte?


Här är det intryck du kommer att göra med alla som använder en e-postklient som vanligtvis stänger av bilder:

Om du har turen att nå inkorgen, det vill säga: en stor bild utan text är en spammarfavorit. Om en stor bild är allt du skickar kan du bli flaggad som sådan, vilket orsakar att Internet-leverantörer blockerar dig eller att din e-post hamnar i din prenumerants Skräpmapp.

Vad som ska göras


Du har några få värdefulla sekunder för att göra ett intryck. Du har turen att folk har öppnat e-posten, se till att dina prenumeranter får något som är värd att öppna:

  • Använd en 60-40 text till bildförhållande. Har alltid text, och det borde vara mer än texten vid Unsubscribe. Din e-post ska vara intressant även utan några bilder.
  • Dina bilder ska inte vara större än 600 px.
  • Dina bilder ska vara klickbara.
  • Alla dina bilder bör inte röra varandra (sitta ihop).
  • Använd tydliga ”Alt” -namn på bilderna. Ingenting är sämre än en stor blank kvadrat … förutom en stor blank kvadrat med en liten ”bild 1” alternativ text. Ge en antydan om vilka människor som saknas och uppmuntra dem på toppen av e-postmeddelandet för att visa bilder för att få en bättre upplevelse.
  • Lägg till textlänkar. Detta ger prenumeranter som inte har visat bilderna en resurs för information och kan skapa intresse för din e-post.

Vad är en ”öppnad e-post” ändå?


Statistiken för Öppnade kampanjer beräknas på bilder som visas och länkar som klickas på.

Genom att få människor att visa bilderna eller klicka på länkarna får du en bättre bild av den verkliga effekten av dina kampanjer.

0

Senaste aktivitet

I den här vyn visas kampanjer som är:

  • Delivered: Kampanjer som har levererats under de senaste 7 dagarna.
  • Scheduled: Kampanjer som ska skickas inom de närmaste 7 dagarna.
  • Sending: Kampanjer som för närvarande levereras.

Under varje kampanjnamn ser du nuvarande statistik för procentuell öppnad, klickad och en spam-räknare. För alla kampanjer som skickas kommer du att se en framstegsindikator.

Genom att klicka på en miniatyrbild kan du se en HTML- och textförhandsgranskning av din kampanj.

Relaterade länkar: Hur byter jag om eller stoppar leveransen av min kampanj?

0