Läs mig!

Ditt avsändarnamn, ämnesrad och preheader-texten är nyckeln till att få prenumeranter att känna igen och i slutändan läsa dina meddelanden.

Vem skickade dem e-postmeddelandet:


Människor tenderar att hoppa över (eller skicka till skräppostmappen) e-postmeddelanden från okända avsändare. Avsändarnamnet på varje utskick ska vara igenkännligt och konsekvent. Detta innebär normalt att du använder namnet på ditt företag eller varumärke. Det kan också vara en bra idé att inkludera en persons namn eller en specifik roll. Försök att undvika tvetydiga ”från” adresser, som ”Nyhetsbrev” och ”noreply@”.

Vad handlar utskicket om:


Ämnesrubriker är också avgörande för att fånga uppmärksamhet. De bör skapa intresse för innehållet. En bra ämnesrad svarar på frågan ”Varför ska jag läsa detta?” Och en tydlig specifik beskrivning av utskickets innehåll fungerar oftast bäst. Håll det så kort som möjligt, samtidigt som du säger vad du behöver säga.

Du bör alltid testa med olika tillvägagångssätt. Dina prenumeranter lockas av ämnesrader, frågor eller ämnesrader av olika längder.

Några saker att komma ihåg:

  • ANVÄND INTE BARA STORA BOKSTÄVER
  • Använd inte många utropstecken !!!!!!!!
  • Försök att undvika ord som ”gratis” och de flesta saker som är relaterade till spelande.

Var noga med att testa dina e-postmeddelanden, med de inbyggda verktygen och genom att skicka e-post till dig själv, för att se var de hamnar.

Detaljerna:


Preheadern är ett textstycke placerat högst upp på ditt meddelande som du kan använda för att komplettera ämnesraden. Vissa e-postklienter visar textstycket redan innan e-postmeddelandet öppnas, så du kan använda det för att påminna prenumeranter vart de registrerade sig, be dem lägga till ditt namn/avsändare i deras kontaktlista eller att visa bilder i dina utskick.